Természet és Kultúra egyben
Mexikó, a maja kultúra és természet, valamint Latin Amerika szerelmeseinek

Costa Rica

Costa Ricában sok túra lehetõség van.. Az ország ugyan picsinyke (fél Magyaro., kb. fele annyi lakossal), de annyi csodát kínál, amelyre nem sok más ország képes..:-)

Csak egy kis ízelítõ abból, hogy miket láthatunk és miket érdemes megnézni Costa Ricában, ill. mi mit ajánlunk..
De, ahogy írjuk, sok változat van,hiszen a túra függhet attól, hogy mennyi idõtõk lesz e gyönyörū országban.

Vagyis ez csak egy példa...:

Érkezés és elutazás San Joséba/ból, SJO reptérre/rõl, ami a fõvárosa Costa Ricának. Sok okunk nics ott maradni éjszakára, csakis akkor, ha túl kései a járat megérkezése és nincs más opciónk. Akkor is inkább egy reptér közeli hotelt használnánk és aztán másnap reggeli után mielõbb utazás elsõ célpontunkhoz.

Ugyanezt a metódust használjuk a visszafelé útnál is, ha lehetséges olyan helyen szállunk meg az utolsó éjszaká(k)ra, ami már nincs sok órányira az SJO reptértõl, de mégis szebb környezetet biztosít mint a reptéri hotelek vagy a kaotikus város.

Természetesen, ha valaki szeretne a körút elõtt 1 éjszakát vagy akár 2-t is San Joséban eltölteni, akkor tudunk foglalni hotelt ott is és városnézést is.

De alapvetõen, ahogy tudjátok már abból, amit magunkról és túráinkról írtunk, inkább próbáljuk kerülni a nagyvárosokat.
Ezek a nagyvárosok ugyanis egyáltalán nem olyan vonzóak mint az európai városok és kevésbé biztonságosak is.
Persze van egy-két kivétel, mint pl. Ecuadorban Quito azért megér egy sétát.

És hogy miket mutatnánk meg mi nektek e kis karibi és csendes óceáni országból, azok a következõk, de csak röviden és tömören:-)

- mangróve erdei csónakázás madár és egyéb állatok megfigyelésével: mint tukánok, papagájok, ragadozó és vízi madarak, krokodilok, majmok sõt akár a mindenki kedvence lajhár is lehetséges - Tarcoles folyó, ha a karibi oldalra is átmegyünk akkor a Tortuguero nemzeti parkban is lehetséges, ahol az óriási teknõsök tojás lerakását is megfigyelhetjük, ha jó idõszakban leszünk ott ehhez.
- nemzeti parki és egyéb természeti útvonalakon, ösvényeken való séták öserdökben, köderdõkben, (Carrara nemzeti, park, Barú privát védett terület..., Los Quetzales Nemzeti park, La Selva privát védett terült..
- vulkánok meglátogatása - Arenal és/vagy Irazù és/vagy Poás...
- tengerparti séták -pl.Bahia Ballena nemzeti park,
- vízesések.. - huuh ebbõl sok van és mind gyönyörū, de talán a legszebb a Cascada azúl, a Nauyaca, a La Fotuna.., de ezek közūl jò néhányhoz sokat kell túrázni hegyi környezetben, de vannak könnyebben elérhetõek is.
- izgalmas programok, mint pl. zipline-olás, vagyis drótkötél pályán való ereszkedés/átcsúszás az õserdõben, égi kabinnal -mint egy lanovka vagy majdnem mint egy sílift- élvezni egy túrát a fák koronáján keresztül, függõhidas séták az õserdõben, esti thermál vízes fürdõzés....

Ahhoz, hogy egy igazán szép és nagyjából komplett képet adhassunk e pici, de nagyon változatos országról, legalább 2hetre kell hogy gyertek.

Ebbe az országba érdemes távcsövel jönni, mert túl sok az olyan látnivaló, amihez nem árt, ha közelebbrõl is meg tudjuk õket szemlélni. Bár nálunk lesz teleszkóp is, de a távcsõ akkor is hasznos, mert a teleszkópot nem tudjuk mindig használni és abból csak 1 van!

Várunk Tieteket, hogy megmutathassuk nektek azt az országot, amit Mexikó után választottunk magunkak, arra, hogy itt éljünk és legalább annyira boldogok legyünk itt mint Mexikóban voltunk és az utasaink is. Amit mi úgy érzünk, hogy ebben az országban garantálni tudunk. De csak akkor válasszátok ezt az országot, ha a termeszet szerelmesei vagyttok!:-)

További és bõvebb információért forduljatok bizalommal hozzánk emailben!

Fontos tudni, hogy jelenleg Magyarországon ragadtunk és a járvány miatt sajnos nem tudjuk mikor jutunk vissza Costa Ricába, de reméljük hamarosan. És ha az almunk valóra válik, akkor sok idõt fogunk itt eltölteni.

Köszönjük érdeklõdéseteket túránk iránt!